"Mobbad? Det har vi inte märkt!" - Av Eva Larsson

Idag ska jag till skolan vid 10 och plugga med Carro och Lina, efter det ska vi faktiskt och träna. Carro hade fått frikort så jag ska få en och följa med :)
Är lite trött idag, satt uppe till 11 och pluggade igår. Läste en bok, mobbad? Det har vi inte märkt! Av Eva Larsson. Jätte bra är den, den beskriver vad mobbning är och när det börjar, sedan handlar den om en pojke som heter Johan som blir mobbad hela grundskolan. Som jag uppfattade det så är också hans mamma lärare och efter många år av mobbning, där Johan blir blek, ringar under ögonen, får äta antidepressiv medicin efter viss agression och fylledrickande så träffar hon en lärare till Johan på mellanstadiet. Läraren är omedveten om att det är Johans mamma hon pratar med och när mamman berättar att Johan varit mobbad säger läraren, "Mobbad? Det har vi inte märkt! Vem säger det, Johan eller föräldrarna?" Den skolan gjorde inte mycket åt mobbningen, det är väl känt att många lärare blundar för det som händer framför deras ögon. Jag måste fundera mer på detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback