Lärarens ledarskap 2 - första dagen

Ojojoj...näe skylla på andra ska man verkligen inte göra. Företagskortet låg bakom soffan längst in så det var nog Bianca som släpat dit det eftersom den har ett roligt snöre och nyckeln låg i tvättmaskinen, förmodligen har den legat i en av tröjorna jag tvättade imorse. :) Men hemma nyckeln hittar jag inte men den ligger väll också här nånstans!

Första dagen i skolan, kändes usch och blä sådan otur vi kan ha. Vi har skämtat på skoj att han skulle byta till vår grupp och så har han gjort det och sen har vi skämtat om att vi måste jobba med han och tänka sig det får vi! Jag ska sluta skämta från och med nu. Kursen verkar ändå helt okej trots att jag hört att den ska vara dålig. Mycket att göra dock, fem examinationsuppgifter. För er som inte vet ska jag nu läsa lärarens ledarskap 2. Denna kurs kommer att handla om mobbning och kränkningar, utvecklingssamtal och intervju.

Nästa tisdag har vi seminarium på fyra böcker om mobbning där vi ska ställa frågor utifrån boken med sammanhängande citat som är grunden för den diskussion vi sen ska föra i klassen. Efter seminariet ska vi sammanfatta uppgiften till en uppsats med egna tankar och funderingar angående mobbning i skolan.

En av grupp uppgifterna är att intervjua verksamma pedagoger och en annan är att genom rollspel utföra ett pedagogiskt utvecklingssamtal. Den fjärde examinationen ska examineras i samband med läraren och handlar om ett utvecklingsdokument och den sista uppgiften är ett till litteraturseminarium.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback