De ångestfyllda stunderna emellan

Jag orkade nog inte gå upp imorse, hörde inte ens klockan ringa, så det kan gå. Jag fick alltså sovmorgon idag och missade Carro och Lina :( Vi skulle ha gjort analys grejsen från seminariet men då är det bara att bita ihop och göra den själv. Jag har börjat så fint men så insåg jag att jag inte alls visste vad jag skulle skriva så då började jag gör utvecklingsdokumentet istället, den verkar kul. Då ska man berätta om hur man själv utvecklas till lärare, vem man är idag och vem man vill bli och hur man ska handskas med vissa situationer i skolan. Självklart ska man referera till all fin litteratur också men det får jag göra sen :) Anledningen till att jag började med den uppgiften är för att jag insåg att det är otroligt mycket som måste göras på dem 3-4 veckor som är kvar av kursen och då kan man lika bra få det bortgjort för sen måste jag börja läsa inför nästa seminarium eftersom frågeställningarna, citaten och egna reflektioner ska vara inlämnat den 5/2 annars får man inte delta i seminariet.

Det första seminariet gick bra fast jag känner mig lite sur på min grupp, inte Carro och Lina såklart :) men jag känner mig så underlägsen. Han bara babblar och babblar, det finns ingen chans i världen att jag ska få en syl i världen. Helt plötsligt kan han komma på att jag eller någon annan inte har sagt något och då borrar han in blicken i ens ögon, det är lite obehagligt faktiskt. Funderar på en anmälan kanske? Jag står inte ut med honom. Jag läste i mobbad? Det har vi inte märkt! Av Eva Larsson att det mest hemska för den mobbade är inte när just mobbningen sker utan under de ångestfyllda stunderna efteråt. Det här som jag upplever med honom är absolut inte mobbning men jag reflekterar till de ångestfyllda stunderna innan jag ska till skolan och träffa honom. Det vore att ljuga om jag inte säger att jag är rädd för honom, jag är rädd för att han ska bli arg och på hur jag ska reagera på det. Jag är rädd för att säga nåt dumt och att han ska använda det emot mig. Jag mådde verkligen jätte dåligt i skolan igår och det känns inte alls kul att gå dit imorgon....


Kommentarer

Postat av: Systeryster

Usch! Det där låter inte alls bra. Kramis...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback