Övervikt

Ny vecka = Ny ångest. Något sådant

Idag tar jag en promenad till skolan för att skriva inför litteraturseminariet tillsammans med Carro och sen hoppas jag att vi ska fortsätta med arbetet så att vi blir klara snart.

Det är rätt sjukt att man aldrig tänkt på sin övervikt på det sättet som man gör nu. Gör ni? Enligt viktväktarna ska jag väga nånstans mellan 58 kg - 75 kg, då är jag normalviktig för min längd. En kvinna ska inte ha mer än 88 cm runt midjan då ökar riskerna för diabetes. Trots detta har jag aldrig gjort någonting åt problemet. Det är ofta man ser sig i spegeln och tänker att man är tjock och BORDE gå ner i vikt, men hur ofta orkar man ta tag i det, varför?

En annan irriterande faktor är att, och jag vet att vissa av er också gör det, sitter framför tvn och klagar på andra! Speciellt tjocka människor, kan det bero på att jag själv är missnöjd över min kropp eller kanske försöker man hitta någon som är "sämre" än en själv så att man inte ska må lika dåligt.


Kommentarer

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Lusläser lite bland dina inlägg...
Ha en bra valborg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback