Klass 9A

Angående klass 9A igår så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka, det känns fortfarande som den klasiska skolan, där de duktigare eleverna får all hjälp. Igår handlade det främst om Lui, från Thailand, det är 5 veckor kvar av skolan innan betygen ska sättas och nu ska de skriva ett åtgärdsprogram???? Samma sak gällde Ala i samma klass. What? Lui hade icke godkänt i samtliga kärnämnen och de väljer att skriva åtgärdsprogram när 5 veckor kvarstår av terminen, på 5 veckor hinner man inte fixa ett godkänt. Det är orealistiskt. Jag känner för honom, att skolan inte brytt sig tidigare. Eftersom han har IG vid den tidpunkten innebär det att han missat det som gjorts under terminen, lektioner, praktiskt arbete samt prov och det behövs mer tid för att ta igen det. Samtidigt förstår jag inte riktigt varför de inte satte in ett åtgärdsprogram redan från början eftersom de visste att han inte klarade svenskan, engelskan och matten så bra. Han hade haft svårt under hela högstadiet och då behövs ett åtgärdsprogram mycket tidigare.

Jag tycker att serien är orealistisk i sig när de ska bli Sveriges tredje bästa skola. För de här eleverna hade ett bra mål kunnat vara en av Sveriges hundra bästa skolor. Jag har även funderat på de övriga 9:orna på skolan, har de sina gamla lärare? Hur går det för dem? Varför just den här klassen??


Kommentarer

Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

har inte sett den! vilken kanal?

Postat av: Kajsa

tycker också serien är lite konstig...

Postat av: joel

äääh, fan, jag alägsnar mig fort som fan.. eller så har jag med någon gammal fylld kondom ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback