Varför ha VG på UT?

Nu överdrev jag igår igen, bara för mitt eget dåliga mående, såklart jag inte ska sluta blogga. Men vissa dagar kan man bara känna att man inte vill göra någonting, ni vet säker hur det är.

Jag klarade tentan! :D Jag blev jätte glad och inte alls långt från Vg så jag är nöjd. Anledningen till att jag mådde piss igår, det var för att vissa personer inte förstår att G är lika bra som VG. På gymnasiet var det såklart hysteri om högsta betyg men på UT har jag lärt mig att G är bra, även om man kan få Vg på tentorna och kurserna (förut har man ju inte kunnat det!) men sedan dem införde det så är det hysteri även på UT, omoget. Alla ska jämföra, helt absurt. Jag bryr mig inte vad andra fick, såklart jag ville veta vad Kristina fick t.ex men det är ju för att vi pluggade ihop men så finns det en person jag stör mig extra på. Jag tycker jätte mycket om honom annars, han är trevlig och är en allmänt vettig person men han skulle såklart förstöra resterande av gårddagen genom att skryta för mig på msn och hur duktig han och hans studiegrupp är. Därför var jag deppig igår.

Som alltid när jag är deppig ringde jag Jonas för att diskutera för det är så mycket saker jag undrar över. Den stora frågan är, varför har dem ingört Vg på UT??? Om jag bara har G på mina kurser och någon annan har VG, kommer dem lättare att få jobb? Då hoppar jag av nu i så fall för då är det ingen idé att jag går kvar.

Adjökens.


Kommentarer

Postat av: JONAS

Såklart du inte ska sluta ! :D Du är ju bäst på dehär ! Din lista över inlägg sträcker sig ju ända hit till mig !


Dedär vi prata om angående betygsystemet, vars kom vi i den diskussionen föresten ? Att Vg borde skrotas och att G visar exakt samma sak, rätta mig om jag har fel .
PUSSAR OCH KRAMAR !

Postat av: Elisabeth

Grattis till att du klarade tentan. Att få VG på universitetet är svårt eftersom man inte kan jämföra det betygssystemet med det som är i gymnasieskolan. Skit i vad andra gör eller säger, det är ju din utbildning det handlar om. Om man har VG på tentorna betyder inte automatiskt att man får ett bättre jobb eller att man blir en bättre lärare i praktiken. Tro mig, jag vet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback