Nedskärning på ltu

Godmorgon, godmorgon.
Fredag förmiddag, jobbet såklart. När jag vakna imorse kändes det som sju svåra år igen. Min kropp har ställt in sig på att varje gång jag börjar 7.15 så får jag inte somna fören vid 2-3 på natten så imorse funderade jag på att sjukanmäla mig, jag låg i sängen i 20 min och höll tfn i handen och knappade in academicworks tfn nummer säkert 15 gånger men sen klev jag upp, koka en kopp kaffe och myste med Bianca i sängen i en halvtimme sen gick jag till bussen i alla fall :P. Nu har jag ju kommit igång men då blir jag trött sen istället, men det får vara.

Någon som vet var man kan lämna in en ram och byta ut glaset i Luleå? Ohc hur mycket kostar det. Fick en tavla med Jonathan bilder :D men den gick ju såklart sönder på en gång :P men så kan det gå, det var inte jag den här gången iaf, annars brukar jag alltid råka ha sönder saker jag fått.

Det känns jätte konstigt om tre veckor går jag ut på praktik och då ska jag inte gå med Kristina mer, :S vem ska jag då va med, fika med, plugga med? Känns osäkert. Har inte fått så bra kontakt med någon i klassen utom henne och jag trivs med henne, vi fungerar bra ihop, ligger på samma nivå. Men det ordnar ju sig det med säkert.
Min lärare har fått sparken också, fast han valde att säga det på ett annat sätt. Ja, sparken och sparken är det väll inte men kanske ändå. Innan lektionen satt vi och diskutera att vi ska ha den otroligt tråkige samhällsläraren om några veckor, ingen står ut med honom och då sa jag bara "men har inte han fått sparken nu när det har blivit nedskärningar" och sen kommer min nuvarande historielärare och säger att han blivit offer för dessa nedskärningar, tragiskt. Han som brukar vara så ivirig på lektionerna och babbla jätte mycket, han var ganska tyst igår, sa egentligen inte så mycket och det var nog mest vi som prata ändå. Jag tror han var ledsen faktiskt, det blir ju rätt osäkert att gå tillbaka till en forskartjänst, han vet kanske inte om han klarar det. Man måste ju åstdakomma en massa för att få fortsätta få pengar. Tråkigt är det, jag drabbas ju inte eftersom jag inte ska ha honom något mer efter den här kursen men tråkig eftersom jag tycker han är ganska bra lärare ändå.

Nu ska jag fortsätta mitt jobb.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback