kackelackor i kloakerna

Söndag förmiddag. Jag sitter och spelar, Jonas sover. Igår var vi över till Jonas föräldrar, mycket trevligt och sen såg vi Linas kvällsbok som jag skrev och sen såg vi "Them". Egentligen hade jag inte behövt vara rädd som jag var i början om jag hade lyssnat på Jonas :P för han sa nämligen att det var en sann historia och då kan det ju inte vara annat än människor som mördar, om det inte hade varit en sägen men det var det inte, så halva filmen låg jag under täcket till han sa det igen då kröp jag fram och då var jag ju inte rädd längre :P.

Den handlar alltså om ett par som flyttar till Rumänien från Frankrike och bosätter sig ute i skogen, en kväll hörs konstiga ljud, ungefär som en kackelacka och dem börjar kolla efter vad det är. Dem blir då jagade genom hela filmen, av vad vi inte får se, siluetter. Dem springer ut i skogen och tjejen blir tillfångatagen och dras av dem till kloakerna, mannen kommer såklart efter trots att han är skadad. Där hittar henne och massor av barn som försöker mörda henne. Båda dör i slutet. Fem dagar efteråt hade poliserna hittat deras kroppar i kloakerna och kort därefter greps ett visst antal barn mellan 10 - 15 år, när polisen frågat om motivet ska den yngsta ha sagt "de ville inte leka med oss".

Undras vad som ska göras idag? Gå ut och gå efter frukosten i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback