Förslag om att ammning ska förbjudas på offenliga platser - barnmissandel!

Nu är jag så otroligt förbannad så jag spricker. Vadå förbjud ammning på offentliga platser? Ska vi förbjuda barnen att äta då ska ingen få äta! Det är helt absurt snacket som går just nu. Nej, jag kan hålla med om att man kanske inte ska sitta med barnet på möten och dyl. och amma, då kan man faktiskt pumpa flaskan men herregud. Mammor med små barn är ju offentliga platser i princip varje dag, inte sitter dem hemma i 6-9 månader och ammar sitt barn. Ammningen är rekommenderad eftersom barnet blir mycket tryggare i sig själv än att dricka flaska när dem är små.

Såhär skrev ett Pucko på ett forum idag;

Ett inlägg i diskussionen Är det okej att amma offentligt?

"självklart så ska man inte amma offentligt för det första finn det inget äckligare än när nån mitt inne i en resturang får för sej o amma det tillhör god ton o vett o etticket att man inte gör så lika mycket som man inte runkar offentligt heller även om det är naturligt el för den delen rapar o fiser o är otrevlig ofentligt kan man inte dessa enkla regler är man nog inte mogen o visa sej blanb folk med ungen o ni hysteriska kärringar som tror att vi ej vill se er amma för ni tror att vi inte kan slita blicken från era bröst lägg ner det handlar bara om vanligt sunt förnuft om hur man är mot medmänniskor att man får barn innebär ingen frisedel att göra vad man vill utan att tänka på medmänniskorna runt om"


Jag ska inte ens nämna vad jag svarade på det inlägget. Inget illa om killar, de flesta förstår faktiskt att mammor i vissa situationer offentligt måste amma men hur kan han ens jämföra ammning med att runka? Och så kallar han mammorna omogna. Vad kan han vara? 14?
Jag är för arg för att skriva just nu. Men jag vill att alla som läser mina inlägg ska ta sig en funderare om dem ens tänker tanken att de vill förbjuda ammning offentligt.
Förbjuds ammning offentligt så innebär det att kvinnorna var andra, tredje timme ska gå in på en offenligt toalett (som alltför ofta är ganska ofräscha) medan barnet ska äta sin mat i den lukten och otrevnaden. Så nästa gång ni går på restaurang och mamman brevid bestämmer sig för att amma sitt barn, ta då med er eran mat och sätt er på toaletten. Kan inte ni äta där inne, då ska inte heller ett barn behöva det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback