Destination Västerås Bording completed

Om 1,5 timme åker jag till kallax och börjar min resa till Västerås först och imorgon Arboga. Är trött som attan idag, har precis kommit hem från seminariet men det gick bra :). Vi diskuterade boken jorden är en ö som jag skrivit tidigare och det slog mig hur otroligt lik min lärare är min syrras kille. Han har ju bott i Luleå under sin barndom så jag undrar om dem inte kände eller känner varandra, det skulle inte förvåna mig ett dugg. Ska nog fråga Janne när jag kommer till dem imorgon.

17.20 Bussen till stan, måste hämta ut pengar
18.15 bussen till kallax
19.15 flyg till Arlanda
21.45 buss till Västerås framme 23.15

Imorgon blir det att stiga upp tidigt och åka till Arboga. Kl. 11 ska jag träffa kantorn och gå igenom sången, Cecilia Wennergren - Det vackraste som jag ska sjunga. Ska jag vara ärlig kan jag den fortfarande inte men jag får nog ha fuskpapper ifall jag tappar bort mig alldeles. Sedan döps Jonathan och som jag förstod det så skulle jag få bära fram han :D Och efter det blir det nog nå lunch aktigt hemma hos Katja och Janne :) Sen ska vi bara ta det lugnt.

På söndag, vill jag och om Kikki fortfarande känner för det, åka till Västerås. Hanna-Li och Saga ska ha kalas på söndag med alla dagisbarn så då tänkte jag att jag och Jonas skulle åka dit medan och baka en tårta och sen att vi firar Hanna-Lis födelsedag i förskott eftersom jag inte där på onsdag när hon verkligen fyller 5 år :D. Och sen åker vi tillbaka till Arboga senare på kvällen eftersom det blir lite trångt i V-ås. Och på måndag ska jag förhoppningsvis bara mysa med Jonathan och umgås med Katja och Janne och Jonas. och sen är det hem på kvällen igen, kl. 19.10 går planet. Underbart.

Fick veta idag att jag egentligen hade kunnat stanna där till på onsdag, vi har ju inga lektioner på tisdag onsdag eftersom Mattias ändrar i schemat hela tiden men, men då får jag väll plugga istället. Ska börja läsa boken när jag kommer hem tänkte jag, kan inte släpa dit den, då får jag ryggskott.
Nu ska jag fortsätta fixa allt men jag försöker skriva i helgen om det hinns, annars hör ni mer av mig på tisdag igen!
Hejs.


Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Va fina bilder du har lagt ut på syskonbarnen och dig. Ni verkar ha ett gediget program där nere i Arboga. Visste inte att du skulle sjunga på dopet. Hoppas det gick bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback