VFU

Nu är jag riktigt förbannad på dessa okompetenta lärare, visst om han är skit duktig på att undervisa men måste man vara så jävla tjurig??? Tjurig i den meningen att han absolut inte vill dela med sig av erfarenheter eller förslag (för dem är ju hans). Jag gick dit idag med ett leende på läpparna och kommer därifrån trött och med ingen som helst lust att återkomma.

Kommer dit, får veta att han inte hade en anning om att vi skulle vara där, det börjar ändå rätt bra och man känner sig lugn. Vid samtal 1 får vi ställa frågor och jag ställer en fråga....till svar får jag ett arg ungefär "Hur kan du tro det, här är det jag som bestämmer, ni ska bara hjälpa eleverna och gå och kopiera". Hur ska jag blir en bra lärare av att kopiera?
Samtal två, "ja ni kan ju ta över mina lektioner i en klass, ni ska prata om...under lektionerna i tre veckor. Medan ni gör det kanske jag kan gå iväg och göra något annat. Jo på fredag har ni eran första lektion".  Då undrar vi om det finns förslag på lektioner, "ja, de och de men det är ju upp till er för jag undervisar ju på ett sätt och ni lär ju er inget av att jag säger till er vad ni ska göra"

Nej, det är ju sant. Men jag har hittills hållit fyra lektioner i mitt liv. Hur ska jag få ihop lektioner under en tre veckors period? Jag känner ingen motivation just nu + att jag ska jobba ikväll + att jag ska skriva tenta imorgon. Snälla Gud ge mig ett tecken om det är något annat jag ska göra i mitt liv.


Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Tyvärr är verkligheten att man kan möta sådana människor i kommande arbetsliv också. Synd bara att dyka på dem så här tidigt och under sin utbildningstid. Klart att du inte ska lägga av. Meddela Flycht hur läget är om det inte är bra. Du måste ju få hjälp eller tips om vad du kan ta upp. Du har ju inte någon portfölj att ösa ur som han har


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback