julen närmare sig med stormsteg 1 Dec

Idag känns det bättre, fortfarande tungt dock, har kommit in i fasen av förnekelse. Orkar inte tänka på allting jag ska göra de kommande tre veckorna och orkar heller inte sätta igång att arbeta ner det. Tentan får jag inte fören på måndag så jag väntar till dess så jag kan gå igenom den, vad som faktiskt var rätt och vad som var fel innan jag börjar plugga på nytt.
Fredags kvällen blev ju inte som tänkt men jag hade det bra ändå. Jag och Jonas lagade mat och sen såg vi white chicks, då blev jag på bättre humör, den är kul.
Idag har jag tvättat och nu kommer Jonas snart med förhoppningsvis två filmer att se. Jag hoppas på nya Harry Potter och bröderna lejonhjärta.

Imorgon är det första advent och julen närmar sig som alltid så himla fort. Jag vill ju inte fira jul i år eftersom julen bara är ett pr trick för folk att slösa alla sina pengar. Fundera, kommer ni egentligen ihåg varför vi firar jul egentligen? Jo vi firar Jesus födelse. Sen kan vissa dra till med att, "men varför vill du inte fira jul iaf, det är ju mysigt att umgås med familjen", ja det kan jag hålla med om, men jag spenderar väll inte bara tid med familjen på julafton? Jag har ju faktiskt 364 andra dagar på året att också göra det. Jag vill helt enkelt inte fira jul eftersom jag är helt övertygad om att Jesus inte fanns. Den historien kan jag berätta om en annan gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback